14ruj.
Večeras na programu kratkometražne poslastice iz Berlina
Zagreb Film Festival danas nudi posebnu poslasticu: prvi put prikazujemo kratkometražne filmove iz konkurencije festivala u Berlinu. Taj respektabilni program na Berlinaleu čine svjetske i međunarodne premijere filmova koji se natječu za Zlatnog i Srebrnog medvjeda i Nagradu Audi za kratkometražni film u vrijednosti od 20 tisuća eura. Dobitnik Zlatnog medvjeda za najbolji kratki film ulazi i utrku za Oscara za najbolji kratkometražni film.
“Program Berlinale Shorts slavi jedinstvene odlike kratkog formata: taj radikalni i slobodni oblik umjetnosti bavi se estetskim, društveno relevantnim i političkim temama pokazujući puls društva, kritički obrađujući suvremena pitanja, otvarajući pritom prostor novim redateljima. Berlinale zanimaju fikcionalne priče koje odudaraju od uobičajenog. U skladu s načelom dramaturških minijatura Edgara G. Ulmera iz 60-ih, važno je stvoriti filmsku napetost, ali bez pribjegavanja ustaljenim narativnim obrascima, zauzimajući aktivnu ulogu u društvu koju svaki umjetnik zaslužuje”, ističe Maike Mia Höhn, selektorica programa Berlinale Shorts.
U filmu Visoki gradovi od kosti pratimo Karlona, pionira kreolskog rapa zelenortskog otočja, rođenog u slamu u predgrađu Lisabona. Riječ je o provokativnom i maštovitom istraživanju Karlonovih sjećanja i potisnutih priča iz mračnih vremena.
Brazilski dokumentarac Priviđa ti se donosi priču o dvojici glazbenika, glavnih zvijezda posebnog glazbenog pravca techno brega. Taj žanr sa sjevera Brazila producira se i distribuira uz minimalne troškove i bez imalo obzira prema autorskim pravima.
U kratkišu Hiwa protagonist se budi u Manili, ali sanjao je Atenu. Imao je noćnu moru tijekom koje je morao spasiti svoje dvije kćeri, koje se nalaze ispod kuće, od posebne operacije.
Dobitnik Srebrnog medvjeda na Berlinaleu je film Imfura koji govori o suprotnostima društva u tranziciji Ruande te kolektivnoj memoriji o prošlosti. Gisa stiže u rodno selo majke koja je nestala tijekom genocida, i nađe se usred obiteljskog sukoba oko sudbine ruševne kuće koju je majka izgradila.
U filmu Tasmanijski tigar, suočena s neminovnim uništenjem, priroda pobjesni, probije okvire ekrana i odupre se uništenju transformacijom. Redateljičine slike nadahnute su renesansnim i simbolističkim slikama.
Filmove će predstaviti naš gost Alejo Franzetti, selektor programa Berlinale Shorts, a ulaz na projekciju večeras u 18 sati je besplatan.