O filmu ‘Miran čovjek’ i apsurdima neljudskog pravnog sustava

Kinesko-kanadski triler  Miran čovjek, čija nas premijera očekuje sutra na 14. ZFF-u, proglašen je najboljim dugometražnim prvijencem na ovogodišnjem filmskom festivalu u Torontu, a njegov redatelj Johnny Ma u razgovoru za tportal otkrio je sve o filmu inspiriranim stvarnim slučajevima u Kini a koji govori o apsurdima neljudskog pravnog sustava.

U razgovoru s Ninom Kovačićem redatelj Johnny Ma ispričao je kako je i sam prolazio kroz mnogo frustracija i bijesa hvatajući se u koštac s birokracijom kineske filmske industrije zbog čega je Miran čovjek postao njegov emotivni filter, ali i potreba tumačenja svijeta u kojem empatija i suosjećanje nemaju prednost pred sebičnošću i vlastitim interesima. Prema  njegovim riječima, upravo se zbog toga ovaj film može promatrati i kao hororac koji istovremeno i priča upozorenja kuda idemo ako dobrota ne može preživjeti u društvu koje stvaramo.

Mržnja prema junaku filma je nešto što je redatelj htio da publika osjeti: “Kada sam stvarao lik Laoa htio sam stvoriti ‘dobrog’ čovjeka, čak čitajući Konfucija da vidim koja su pravila za dobru osobu. Fasciniran sam svevremenskim likovima, ali kada sam ljudima pokazivao scenarij, pitali su me je li on realističan za današnje društvo? Htio sam da gledatelje frustriranju njegove radnje, da kažu ‘što radiš, makni se konačno’, možda čak i da navijaju kad krene ubijati. Zato sam se i odlučio za stilski pristup koj je djelomice blizak trileru. Nadam se da će problem ostati s gledateljem koji ga mrzi i da će isti nakon ponovnog razmišljanja shvatiti da je Lao kriv samo zato jer je htio pomoći nekome.”

Ostatak intervjua pročitajte na tportalu.